11 Haziran 2013 Salı

YA PİŞMAN GİBİ BAKARSAK?..

"Ya karşılaştığımızda düşman gibi değilde pişman gibi bakarsak ?..." Bu söz hep çok etkilemiştir beni....
Özellikle biten evlilikler geldiğinde aklıma. Muhakkak bir çoğunun geçerli bir sebebi vardır yıllar süren evliliklerini bitirmek için ama yine büyük bir çoğunluğu özellikle günümüzde yersiz gereksiz kaygılar kişilik çatışmaları yüzünden bitiyor.

Agresif bir toplum olduk çünkü artık hayat zor diyor herkes anlaşılmaz bir şekilde ...Kimse bize gül bahçesi vaadetmedi ki kolay olsun. Üstelik zor olan değil midir güzelliği arttıran  , her zor elde ettiğimiz bu yüzden bize daha çok haz vermez mi? " -Bu zorluklar içinde diyor erkek bide eşimin beni anlamayışına dayanamadım artık :) biliyordu evlenirken nasıl biri olduğumu " Aynı anda bayan başka serzenişlerde"-Sevmiyor beni işte daha evleneli altı ay oldu ama olmuyor yapamıyoruz evin içinde daha şimdiden iki yabancı olduk ben kariyerim diyorum o müdürlüğüm diyor bana değer vermiyor" Bitmeli diyorlar bitiyor daha başlamadan...

Eskilerde kolay bitmezmiş evlilikler neden daha mı kariyer sahibi iken evleniyormuş kadınlarımız , mal varlığı tavan yaptığında mı evleniyor muş erkeklerimiz. Sanmıyorum. Başka değerler üzerine kuruluymuş evlilikleri bana kalırsa sevgi şimdi bizim dillerimizde gezen sevgi değilmiş saygı gerçek değerini yerini biliyormuş. Kimse tatilde nereye gideceğinin kavgasını vermiyormuş o zamanlar birliktelik dendiğinde yek vücut kadın ve erkekler geliyormuş herkesin aklına , konu komşu sosyal medya bilmiyormuş o dört duvarda olanı...


İşte günümüzde o adam ve o kadın daha ilk andan katlanamaz hale geliyorlar birbirlerine evlendikleri günden itibaren bir gövde gösterisidir başlıyor evin içinde. Ben bunu ; ilk çağlarda taş devrinde karşı karşıya gelen ilkel insanların o ilk anki gövde gösterilerine benzetmişimdir hep hangisi güçlüyse itaat ona idare onun elinde. Asıl mevzuda bundan sonra başlıyor sanırım. Çünkü kadınlar da birey artık erkekler kadar yeri geldiğinde hatta çoğu zaman çok daha güçlüyüz. Doğal olarak yenişemiyor o adam ve o kadın. Ben diyor kadın , Ben diyor adam... Hiç bir zaman biz olamama yolunda sağlam adımlar atmaya başlıyorlar .Sonra o iki gövde gösterisi kahramanı "-denedik olmadı diyor bizler medeni insanlarız ayrılalım..."

Gençliğinde verdiği dinamizmle unutuyorlar neden evlilik kararı aldıklarını , birbirleri için aslında ne olduklarını , birbirlerini sevdiklerini . Bazen büyük arbedelerle oluyor bu ayrılıklar "Şeytan görsün yüzünü :) "oturuveriyor dillerine...

İyi ama ya

"YA BİR GÜN KARŞILAŞTIĞINIZDA DÜŞMAN GİBİ DEĞİL DE PİŞMAN GİBİ BAKARSANIZ"


Hiç yorum yok: